Τεχνικές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας


Η επικοινωνία σε διαπροσωπικό και σε επαγγελματικό επίπεδο είναι τόσο σημαντική που έχει τη δύναμη να διαμορφώνει ακόμα και την ψυχική μας ευεξία!

Ωστόσο, για κάποιους ανθρώπους είναι τόσο δύσκολο να επικοινωνήσουν στην καθημερινότητα τους με άλλους ανθρώπους, που μόνο στην ιδέα ότι θα πρέπει να εκφραστούν, οι λέξεις σβήνουν και η γλώσσα μπερδεύεται...

Παρ'όλ'αυτά οι τεχνικές αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι εύκολες, απλές και πραγματικά αποτελεσματικές!

Το πρώτο επίπεδο αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι η μη λεκτική επικοινωνία. Αποτελείται από την εικόνα μας και την στάση του σώματος μας! Όταν λοιπόν, πρόκειται να συζητήσουμε, το πρώτο που πρέπει να θυμόμαστε είναι να είμαστε χαμογελαστοί και να προσέξουμε πως θα στήσουμε το σώμα μας, δείχνοντας φιλικότητα αλλά ταυτόχρονα και σοβαρότητα. Επιπλέον, κοιτάμε τον συνομιλητή μας στα μάτια. Σε περίπτωση που φοράμε γυαλιά ηλίου καλό είναι να τα αφαιρέσουμε από το πρόσωπο μας, ώστε ο συνομιλητής μας να μπορεί να βλέπει τα μάτια μας. Είναι δύο τόσο απλές κινήσεις που αρκεί να τις υιοθετήσουμε και χωρίς να έχουμε προφέρει ούτε μια λέξη, έχουμε κερδίσει μπόνους από τον συνομιλητή μας!

Το δεύτερο επίπεδο αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι η λεκτική. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επικεντρωθούμε κυρίως στον ήχο της φωνής μας. Όσο πιο ήρεμα μιλάμε τόσο πιο ξεκάθαρες είναι οι λέξεις στα αφτιά του συνομιλητή μας. Επίσης, με αυτό τον τρόπο, κερδίζουμε χρόνο δίνοντας το περιθώριο στον εγκέφαλό μας να σκεφτεί την συνέχεια της πρότασης μας. Με αυτόν τον τρόπο εμείς διατυπώνουμε σωστά τις σκέψεις μας και ο συνομιλητής μας κατανοεί αυτό που θέλουμε να του μεταφέρουμε! Μαθαίνουμε, να μένουμε στο θέμα της συζήτησης και κυρίως στο μήνυμα που επιθυμούμε να μεταφέρουμε, χρησιμοποιώντας απλές λέξεις. Έτσι, εμείς δεν χανόμαστε στις σκέψεις μας και ο συνομιλητής μας δεν κουράζεται από περιττές πληροφορίες. Επιπλέον κέρδος για εμάς, είναι η προσφώνηση του συνομιλητή μας, με το όνομα του αν απευθυνόμαστε στον β' ενικό ή με το επίθετο του αν απευθυνόμαστε στον πληθυντικό ευγενείας, στην αρχή της συνομιλίας μας. Δείχνει ένα οικείο περιβάλλον, βοηθώντας έτσι να σπάσει τον πάγο.

Το τρίτο επίπεδο, είναι το πιο σημαντικό! Μαθαίνουμε να ακούμε! Είναι πολύ σημαντικό να ακούμε τι έχει να μας πει ο συνομιλητής μας, να του δώσουμε χώρο και χρόνο να μιλήσει. Κάνοντας διευκρινιστικές ερωτήσεις στην ιστορία που μας διηγείται εκτός του ότι δείχνει πως τον ακούμε, δείχνει ότι ενδιαφερόμαστε για εκείνον, για την σκέψη του, ακόμα και αν δεν την υιοθετούμε! Δεν έχουμε όλοι ούτε τις ίδιες απόψεις, ούτε τις ίδιες γνώσεις, αλλά ούτε και τα ίδια ενδιαφέροντα. Μόνο κερδισμένοι θα βγούμε αν ακούσουμε ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης από το δικό μας. Ένας απλός τρόπος για να κατανοήσουμε την ιστορία που μας διηγείται ο συνομιλητής μας είναι να έχουμε στο νου μας να του θέσουμε πέντε διευκρινιστικές ερωτήσεις. Έτσι, όχι μόνο κατανοούμε την ιστορία του, αλλά τον βοηθάμε να συνεχίσει την εξιστόρηση του -σε περίπτωση που έχουμε να κάνουμε με έναν όχι και τόσο ομιλητικό τύπο- και να προχωρήσει η συζήτηση μας.

Οι τεχνικές αποτελεσματικής επικοινωνίας, χρησιμοποιούνται από όλους μας. Έχουν τη δύναμη να μας βοηθήσουν από την καθημερινότητα μας, μια κουβέντα με έναν φίλο, έως την επαγγελματική μας ζωή, κάνοντας το καλύτερο “Deal”.

Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η καλύτερη επικοινωνία είναι αυτή που καταφέραμε να μεταφέρουμε σωστά το μήνυμα μας από την μία και από την άλλη να κατανοήσουμε τη διαφορετική οπτική γωνία ενός άλλου ανθρώπου!

Βογιατζάκη Δέσποινα 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ποια η διαφορά ανάμεσα στον Leader και στον Manager ?

Υπόθεση Νονός

Φλεγόμενες κερκίδες