Ακολουθούν βασικές αρχές και βήματα για να προσεγγίσετε το θέμα με επαγγελματισμό, ευαισθησία και σεβασμό.
Προετοιμαστείτε κατάλληλα. Πριν κάνετε την ανακοίνωση, βεβαιωθείτε ότι έχετε πλήρη κατανόηση της κατάστασης. Συγκεντρώστε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και προετοιμάστε ένα σαφές μήνυμα. Σκεφτείτε πιθανές ερωτήσεις που μπορεί να προκύψουν και πώς θα τις απαντήσετε. Ανάλογα με τη φύση των νέων, μπορεί να χρειαστεί να συνεργαστείτε με την ανώτερη διοίκηση, το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού ή νομικούς συμβούλους.
Επιλέξτε τη σωστή στιγμή και τον τρόπο επικοινωνίας. Η επιλογή του κατάλληλου χρόνου και του μέσου είναι κρίσιμη. Αν είναι δυνατόν, αποφύγετε να ανακοινώσετε τα νέα Παρασκευή ή πριν από αργίες, καθώς οι εργαζόμενοι μπορεί να χρειαστούν χρόνο για να επεξεργαστούν την είδηση. Προτιμήστε μια προσωπική συνάντηση ή μια ομαδική συγκέντρωση, ώστε να υπάρχει άμεση επικοινωνία και δυνατότητα αλληλεπίδρασης.
Ξεκινήστε με σαφήνεια και ειλικρίνεια. Ξεκινήστε την ανακοίνωση με ένα σαφές και άμεσο μήνυμα. Αποφύγετε την ασάφεια ή την υπερβολική "διακόσμηση" των πληροφοριών. Για παράδειγμα: «Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποια νέα που επηρεάζουν την ομάδα μας. Αντιμετωπίζουμε μια δύσκολη κατάσταση, και θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής μαζί σας.»
Εξηγήστε το "γιατί" και παρέχετε πλαίσιο. Εξηγήστε τους λόγους πίσω από την κατάσταση με σαφή και κατανοητό τρόπο. Εστιάστε στα γεγονότα και αποφύγετε τον συναισθηματισμό ή την επίρριψη ευθυνών. Δώστε έμφαση στη μεγαλύτερη εικόνα, όπως οι οικονομικές συνθήκες, οι στρατηγικές αλλαγές ή άλλοι εξωτερικοί παράγοντες.
Αναγνωρίστε τον αντίκτυπο. Δείξτε κατανόηση για το πώς τα νέα επηρεάζουν τους εργαζομένους. Αναγνωρίστε τα συναισθήματα τους και δώστε χώρο για αντιδράσεις. Η ενσυναίσθηση σε αυτή τη φάση είναι κρίσιμη για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης. Πείτε, για παράδειγμα: «Κατανοώ ότι αυτά τα νέα είναι δύσκολα και μπορεί να σας προκαλούν ανησυχία. Είμαι εδώ για να σας στηρίξω και να απαντήσω στις ερωτήσεις σας.»
Παρουσιάστε υποστήριξη και λύσεις. Δώστε έμφαση στα επόμενα βήματα και στις ενέργειες που προγραμματίζονται για τη διαχείριση της κατάστασης. Αν είναι δυνατόν, προσφέρετε υποστήριξη, όπως ευκαιρίες εκπαίδευσης, προγράμματα επανεκπαίδευσης ή υπηρεσίες συμβουλευτικής. Η ενεργητική προσέγγιση δείχνει ότι νοιάζεστε για τους εργαζομένους σας και ότι αναζητάτε λύσεις.
Διατηρήστε ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας. Δώστε τη δυνατότητα στους εργαζομένους να κάνουν ερωτήσεις και να εκφράσουν τις ανησυχίες τους. Ενθαρρύνετε τη διαφάνεια και ενημερώστε τους για το πώς μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας στο μέλλον. Μην αποφύγετε δύσκολες ερωτήσεις, ακόμη κι αν δεν έχετε όλες τις απαντήσεις άμεσα.
Κλείστε με θετικό τόνο. Παρόλο που τα νέα μπορεί να είναι αρνητικά, προσπαθήστε να κλείσετε την ανακοίνωση με ένα μήνυμα ελπίδας και δέσμευσης. Για παράδειγμα: «Πιστεύω ότι με την υποστήριξη και τη συνεργασία όλων, θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε αυτή τη δύσκολη περίοδο.»
Η ανακοίνωση δυσάρεστων νέων απαιτεί σαφήνεια, ειλικρίνεια και ενσυναίσθηση. Με σωστή προετοιμασία και ανθρώπινη προσέγγιση, μπορείτε να διαχειριστείτε ακόμα και τις πιο δύσκολες καταστάσεις, διατηρώντας την εμπιστοσύνη και τη συνοχή της ομάδας σας.
Βογιατζάκη Δέσποινα
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου